יום שבת, 8 בנובמבר 2014

איך בונים עגורן?

עגורנים הם אותם מנופים גדולים שאנו מכירים מאתרי בנייה רבים. מנופים אלה מאפשרים לבנות בניינים לגובה במיזמים מורכבים ככל שיהיו. לעגורנים זרוע הרמה ארוכה שעליה מניעים את מתקן ההרמה קדימה ואחורה וניתן לצודד את הזרוע במעגל שלם (360 מעלות). המשקולות הצמודות לזרוע המנוף מצידו השני מאזנות את המשקל שהמנוף מרים ועל ידי כך ניתן להעלות משקלים כבדים לגבהים גדולים.
בנוסף לעגורנים אלה בתחום הבניין יש כיום מגוון רחב של עגורנים למטרות שונות ולשימושים נרחבים לרבות עגורנים לבניית גשרים עם שתי מסילות, עגורנים למרכזים לוגיסטיים לשימוש בתוך המחסנים, עגורני שער לנמלי ים להרמת מכולות ועוד. אחת השאלות המסקרנות היא כיצד בונים עגורנים ומעלים את המשקולות הכבדות לגובה כה רב?

תהליך בניית עגורן

עגורן למטרות בנייה הוא מנוף רב עוצמה היכול להגיע לגבהים גדולים במיוחד. מנופים אלה בנויים מעמוד שלדי העשוי תאים תאים, ממוטות פלדה אנכיים, אלכסוניים ואופקיים. בקצה המנוף ניצבת זרוע אופקית שבצידה האחד גלגלת הנעה קדימה ואחורה להרמת המטענים ובצידה השני (המאזן) משקולות בטון כבדות.
את העגורן בונים מלמטה למעלה באופן הבא:
·        יוצרים בסיס של לוחות בטון כבדים ורגלי מתכת שעליהם מניחים את הזרוע עם המשקולות.
·        מגביהים את הזרוע בעזרת מגבהים הידראוליים ומתחתיה בונים את התאים הראשונים של העמוד עד להגעה לגובה הראשוני של המנוף.
·        כך מוסיפים עוד ועוד תאים לפי הצורך.
·        כאשר הבניין צומח לגובה ממשיכים באותה הצורה להגביה את המנוף כאשר מוסיפים לו חיזוקים למבנה עצמו כדי לשמור על יציבותו.

חשוב לדעת כי הוספת תאים לעגורן כבד עם המשקולות היא עבודה מאד מורכבת ומסוכנת והדבר מחייב אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים ביותר כדי לעשות זאת ללא תקלות שעלולות להיגמר באסונות כבדים הן לחיי אנשים והן למבנים סמוכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה